Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Peacock får Stockholm City

Publicerad: 22 Januari 2008, 15:08

Peacock är Stockholm Citys nya reklambyrå. I början av mars startar den första kampanjen från nya byrån. – Vi var helt överens om att vi ska vara en Stockholmstidning, säger Citys vd Anders Kvarby.


Grey var tidigare reklambyrå åt Stockholm City men före jul gick tidningen över till Peacock. Enligt vd Anders Kvarby ville man på City förnya sig och göra något annat.

– Peacock hade bra idéer och en bra analys av vår position på marknaden, säger han till Resume.se.

– Vi var helt överens om att vi ska vara en Stockholmstidning, säger han.

Avtalet skrevs väl innan det blev klart att City i Malmö avyttras till Sydsvenskan och City i Göteborg läggs ned – hur påverkar det samarbetet?
– Som det är nu kommer Peacock att jobba med City i Malmö också. Vi har haft en diskussion om det.

Johan Sandegård är strateg och projektledare på Peacock. Han berättar om reklambyråns tankar kring samarbetet:

– Vi vill att City ska befästa en egen position. Det ska de göra genom att uppträda på ett speciellt sätt snarare än att säga något. Stockholmarna ska uppleva tidningen.

– City ska visa att man är bra, inte bara säga det.

Hur ser första kampanjen ut?
– Haha, jag vill inte gå händelserna i förväg.

Arbetsgrupp

Strateg: Johan Sandegård
Produktionsledare: Lisa Lekman
Kreatörer: Emil Oldberg, Robert Olzon, Jon Rönström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.