Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 9 oktober 2008, 08:42
Först retade Telge Energi gallfeber på konkurrenterna – nu kommer en ny kampanj där elbolaget pekar finger.
I början av året basunerade Telge Energi ut att bolaget slutar sälja el från kolkraft och kärnkraft för att istället satsa på el från vind och vatten.
I juni kom nästa stora kampanj då konkurrenterna anklagades för att ha dubbelmoral och likt strutsar sticka huvudet i sanden.
Nu släpper Telge Energi en ny kampanj där bolaget pekar på hur man på ett enkelt sätt kan "göra en stor insats i klimatfrågan". Det enda som krävs är ett pekfinger, menar bolaget.
” Hösten är den viktigaste perioden för elbolag då många svenskars elavtal löper ut nu. Grand, som tagit fram det nya koncepetet har gjort en kampanj som kombinerar utmanarpositionen med tydliga säljbudskap. Under uppmaningen " Ge kolkraften fingret" får vi höra en sång som berättar om pekfingret och dess fantastiska förmåga till stora förändringar”, skriver man i ett pressmeddelande.
Återigen är filmen producerad av Mad Crew på uppdrag av reklambyrån Grand.
Musiken är skriven av Henrik Levahn, copy på Grand, och låten framförs av ”Ninusjka”.
Uppdragsgivare Telge Energi
Jan Molin, marknadschef
Johan Persson, projektledare
Arbetsgrupp Grand:
Jörgen Lindqvist, AD
Henrik Levahn. copy
Magnus Tengzelius, projektledare
Cilla Arhall, produktionsledare
Webb: Wisely
Media: Bizkit
Magnus Helander