Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Pensionärer delar med sig av livstips i Ikano Banks nya kampanj

Publicerad: 21 Augusti 2017, 13:19

Foto: Faksimil

I kampanjen "Livsexperterna" tar delar pensionärer med sig av sina livs med- och motgångar. Kampanjen är nästa steg i konceptet "Because life happens" och är framtagen av Round & Round.


Ämnen i artikeln:

Round & RoundReklamIkano Bank

Förra året lanserade Ikano Bank kommunikationskonceptet "Because life happens" där de lyfte fram situationer i kundernas liv där pengar kunde vara en lösning. I den nya kampanjen "Livsexperterna" får tittarna lyssna till tre pensionärer som delar med sig av sina livserfarenheter. Både kampanjen "Livsexperterna" och "Because life happens" är framtagna av Round & Round.

– De flesta kunder kommer till oss vid stora eller små förändringar i livet, säger Emma Roslund, ansvarig för sparkonton och lån på Ikano Bank. De som vet mest och kan ge perspektiv på förändringarna är ju äldre. Som bank kan vi ränta och pengar men det är ju livshändelserna som är grundorsaken till varför man kommer till oss. För att vi ska förstå kunder bättre och för att kunder ska få ett mer långsiktigt perspektiv på livsförändringar, som kan verkar stora och svåra just nu när man är mitt i dem, har vi tagit hjälp av livsexperter.

Utöver pensionärernas berättelser kommer även Ikanos Banks familjeekonomer att ge råd på hur man kan agera i de olika situationerna.

– "Because life happens" utgår från stora och små förändringar i livet, Med den nya kampanjen vill vi ta ett steg närmare verkligheten och livets alla svängningar samt visa att Ikano Bank utgår från sina kunders liv snarare än enbart det finansiella perspektivet, fortsätter Emma Roslund,

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.