Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Pensionärslaget "Silver Snipers" ska visa att e-sport är för alla

Publicerad: 27 November 2017, 08:38

Foto: Pressbild

Silver Snipers, världens första seniora e-sportlag, ska under Dreamhack bevisa att spelet Counter Strike inte bara är för millennials.


Ämnen i artikeln:

DreamhackReklamEhrenstråle

Bakom kampanjen står Ehrenstråhle på uppdrag av PC-tillverkaren Lenovo.

Det är första gången ett lag bestående av seniorer är med och tävlar i Dreamhack. Spelarna Teen Slayer, Berra-Bang, Birdie och Knitting Knight har den senaste tiden tränats av Counter Strike-proffset och coachen Tommy "Potti" Ingemarsson och lovar att "göra slarvsylta" av sina oerfarna motståndare.

– Lenovo vill genom denna satsning lyfta att gaming är för alla, oavsett ålder. Det är fantastiskt att se hur duktiga seniorerna har blivit på så kort tid, och hur hängivna de är sin uppgift. Vi på Lenovo vill givetvis vara med och hjälpa till och få dem att bli en del av gamingcommunitiet, Jag har en känsla av att Silver Snipers kommer att imponera stort på Dreamhack, säger Lale Johansson, marknadschef på Lenovo.

Projektet har uppmärksammats i japanska, ryska och amerikanska medier.

– Vi såg tidigt att det fanns ett stort intresse bland den äldre målgruppen och fick över 50 anmälningar från seniorer som ville vara med i laget. Dom är verkligen dedikerade och vi är överraskad över hur fort dom lär sig, säger Oskar Ferm, Art Director på Ehrenstråhle.

PR-byrå för kampanjen är Text100.

Arbetsgrupp:

Art Director: Oskar Ferm

Copywriter: Joakim Estemar

Social Media Manager: Anna Mattson

Produktionsledare: Jonna Peltonen

Digital Strategist: Victor Söderblom

Final Art: Sofia Rönnqvist

Projektledare: Mia Kleist

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

DreamhackReklamEhrenstråle

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.