Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Pepparkakor för miljoner

Publicerad: 2 Januari 2012, 14:59

Designbyrån Nine har kammat hem ett miljonkonto: Annas pepparkakor. – Det blir en av våra större kunder, säger Henrik Östling, business development director på Nine.


Ämnen i artikeln:

Nine

Nine vann pitchen mot ett flertal andra byråer och första uppdraget innebär ett arvode på mer än 1 miljon kronor.

Nine ska se över såväl varumärkesplattformen som designplattformen och förpackningarna. Annas pepparkakor har 50 procent av försäljningen i Sverige. Resterande del går på export, bland annat till USA.

Nine är i rekryteringstagen. Byrån, med 15 medarbetare, är i behov av strategisk projektledarkompetens och internationell designerfarenhet.

Nine är huvudägt av börsnoterade Billerud. Henrik Östling kan därför inte kommunicera några ekonomiska siffror för byrån.   

– Men vi har haft ett mycket positivt år 2011 med många nya kunder, säger Henrik Östling.

Annas Pepparkakor ägs sedan 2008 av Lotus Bakeries, ett belgiskt familjeföretag.

Magnus Helander


Ämnen i artikeln:

Nine

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.