Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 7 mars 2008, 13:40
Annas Pepparkakor lanserar ekologiska kakor med fullkorn och släpper kampanj, signerad Falck & Co, på temat ”Man blir snäll av…”.
– Annas ekologiska pepparkakor med fullkorn fungerar när originalet inte hjälper, säger Mats Holland, creative director på Falck & Co, i en kommentar.
Kampanjen bygger på det gamla talesättet att man blir snäll av att äta pepparkakor. Sedan har reklambyrån skruvat det ett varv till och menar att när inte ens det hjälper på de riktiga busfröna är det dags att pröva Annas Ekologiska Pepparkakor.
– Annas Pepparkakor är med andra ord en viktig ingrediens i modern barnuppfostran.
Förutom annonsen, som är ett oneshot, håller reklambyrån även på att ta fram en varumärkesplattform som kommer att mynna ut i ny förpackningsdesign och nya produkter.
– Annonsen har gått i tidningen Family Living. Vi fick möjlighet att vara med där till ett väldigt bra pris, säger Jan Hankers , försäljningschef på Annas Pepparkakor.
Kommer ni att använda annonsen igen?
– Jag skulle vilja säga ja men vad vi borde göra och vad vi rent ekonomiskt kan göra är inte alltid samma sak. Det finns inget planerat och jag vet inte om vi har de ekonomiska resurserna till det i år, säger Jan Hankers.
Hur ser er kommunikation ut i övrigt?
– Över lag kör vi väldigt sällan printannonser. Vår kommunikation ska ske i butik där folk köper våra varor. Ekonomin spelar stor roll.
Ansvariga på Annas Pepparkakor: Anita Hjert och Jan Hankers
Byrå: Falck & Co
Arbetsgrupp: Christian Falck projektledare, Anders Frisk planner, Mats Holland cd, Daniel Philipson ad, Svante Heiding copy, Henrik Johansson grafisk form, Mikael Lindeborg produktionsledare
Linda Fagerlind