Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Pepsi bjuder på drönar-fotboll

Publicerad: 29 april 2015, 08:23

Bild ur filmen.

Pepsi kör igång sin första verkligt globala kampanj för Pepsi Max. I filmen bjuds tittarna på en maxad fotbollsupplevelse med drönare och LED-ljus.


Ämnen i artikeln:

BBDOPepsi

Den nya Pepsi Max-kampanjen går under parollen "Genius". I filmen som nu har släppts på nätet möter tittaren en kompisgäng som spelar fotboll på en plan i Barcelona. Plöstsligt förvandlas allt till en odyssé av ljus och specialeffekter – där bollen levereras av en drönare. Regissören står bakom produktionen är Scott Lyon och byrån är AMV BBDO.

– Pepsi Max är ett viktigt och växande varumärke i vår Pepsiportfölj. Det har blivit ett varumärke känt inte bara för att leverera den oväntade kombinationen av stor smakupplevelse utan socker, utan också för sitt högst engagerande digitala innehåll, säger Kristin Patrick, Senior Vice President och Chief Marketing Officer, PepsiCo Global Beverage Brands i ett pressmeddelande.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

BBDOPepsi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.