Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Pepsis fejk-stunt når rekordspridning

Publicerad: 22 Mars 2013, 11:37

Stillbild ur filmen.

Pepsi Max viralsuccé med racerföraren Jeff Gordon som testkör en Chevrolet Camaro har avslöjats som fejk. Ändå har filmen blivit bolagets mest spridda någonsin.


Ämnen i artikeln:

Pepsi

Förra veckan släppte Pepsi filmen där Nascar-föraren Jeff Gordon klär ut sig och motvilligt testkör en Chevrolet Camaro. Den stackars bilförsäljaren blir givetvis vettskrämd när Gordon sedan trycker gasen i botten.

Filmen är uppbyggd som en prank-video med en dold kamera i en Pepsi Max-burk, och sedan den släpptes har den fått en expolosionsartad spridning. Trots att bilsajten Jalopnik senare avslöjade den som en fejk (bilförsäljaren är skådis, bilen har ingen mugghållare som i filmen etc.) har den blivit Pepsis mest spridda någonsin.

Enligt Unruly Media, som mäter hur många delningar som olika videos har, har filmen klivit upp på en fjortondeplats bland de brandade videos som har spridits mest – genom alla tider. På bara en dryg vecka har den bland annat passerat Old Spices "The man you man could smell like".

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Pepsi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.