Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Pepsis globala superteam

Publicerad: 16 Januari 2014, 11:11

Pepsi placerar några av världens bästa fotbollsspelare på sina burkar inför fotbolls-VM.


Ämnen i artikeln:

Pepsi

Pepsi presenterade idag sin fotbollstrupp för 2014. 19 av världens bästa spelare från fem kontinenter och nästan 20 länder har kontrakterats av Pepsi.

Superstjärnan Leo Messi, argentinska internationella anfallaren Sergio Agüero och den unga brittiska talangen Jack Wilshere får sällskap av Brasiliens försvarare David Luiz, flitige målskytten Robin van Persie och Spaniens stjärnback Sergio Ramos som en del av den globala Pepsi-uppställningen.

Dessa kompletteras med ytterligare fotbollsstorheter från hela världen som representerar sina hemländer, däribland: Juan Guillermo Cuadrado (Colombia), Clint Dempsey (USA), Tarik Elyounoussi (Norge), Maynor Figueroa (Honduras), Mario Gomez (Tyskland), Vincent Kompany (Belgien), Kemar Lawrence (Jamaica), Victor Moses (Nigeria), Peter Osaze Odemwingie (Nigeria), Oribe Peralta (Mexiko), Andriy Pyatov (Ukraina), Mohamed Salah (Egypten) och Gylfi Por Sigurðsson (Island).

Inte nog med att spelarna har huvudrollerna i Pepsis globala TV-reklam som släpps senare under året, ett urval av dem kommer dessutom finnas med på en begränsad upplaga av förpackningar och försäljningsställen över hela världen. Dessa är speciellt designade för att levandegöra spelarnas stil och entusiasm för spelet.

Särskilda minnesförpackningar med de globala Pepsi spelarna kommer att släppas i april i Sveriget.

– Samtliga spelare i vårt världslag är toppspelare av rang. De är unga, spännande och bäst på det de gör – egenskaper som gör dem till perfekta ambassadörer för Pepsi, säger Sofia Gullholm, Nordisk marknadschef på Pepsico Norden.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Pepsi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.