Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 8 april 2009, 07:18
Unilever vill lansera den nya tandborsten Style-Tech från Pepsodent med buller och bång. Lösningen blev en kampanj som går utanför ramarna.
Ämnen i artikeln:
MindsharePepsodent har funnits i cirka 60 år i Sverige. Sortimentet består av bland annat tandkräm och tandborstar. Nu släpper företaget ytterligare en borste i familjen. Denna gång med hjälp av en reklamkampanj i tunnelbanan, print och tv-sponsring.
Störst fokus i kampanjen ligger på tunnelbanan där en hel vagn tagits över av företaget. Vagnen, som går på gröna linjen, är helfolierad samt totalt Pepsodent-brandad inuti. Dessutom har Unilever skapat en installation där två affischtavlor länkats samman med hjälp av tandborsten så att både tandborsthuvud och skaft går utanför ramen. Tavlorna finns under kampanjperioden på ett flertal stationer i Stockholm.
Carl-Gustaf Elfving, nordisk varumärkesansvarig på Unilever, förklarar varför de valde denna lösning.
– Utformningen på medielösningen förtydligar en av tandborstens unika egenskaper, dess exceptionella räckvidd.
Tandborsten lanseras i samarbete med Pininfarina, den italienska designjätten som bland annat designar exklusiva sportbilar.
Kampanjen startar denna vecka.
Kampanjen vänder sig till personer som är urbana, aktiva och individualistiska.
Mediebyrå för kampanjen är Mindshare.
Linda Fagerlind
Ämnen i artikeln:
Mindshare