Reklam
Perfect Fools klassiker med Anna Kournikova
Publicerad: 27 mars 2009, 15:45
Svenska Perfect Fools ligger bakom nya kampanjsajten för schweiz-amerikanska tennisskomärket K-Swiss. Den ska väcka liv i nygamla versionen av den vita skon som satte avtryck i Wimbledons gröna gräs redan 1966.
Ämnen i artikeln:
Perfect FoolsPW
Peter Willebrand
Kampanjsajten K-Swiss Classic Remastered är uppbyggd kring 14 kända personer, med bakgrund inom allt från litteratur till sport: från tennisspelaren och modellen Anna Kournikova till skådespelaren Ed Westwick.
Var och en av dem har fått ett eget filmklipp på sajten.
Perfect Fools tvekar inte att kalla sajtlösningen K Space för ett nytt steg inom webbdesign. Ur pressutskicket:
"Perfect Fools’ K•Space website is a leap forward in web design. Because of the quantity and quality of each film, a flash technique called Paper Vision is employed to deliver a seamless user experience. Visitors ‘step in’ to K•Space and select from a menu of names or scroll through a reel. Each star is supported by their video and a portfolio of still photography."
Dessutom har byrån kopplat en e-handelstjänst för kunderna direkt till sajten.
Mark Chalmers är partner på Perfect Fools:
– K Space är ett steg framåt för varumärken inom modeindustrin eftersom den kombinerar engagemang, innehåll och teknik.