Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Perfect Fools klassiker med Anna Kournikova

Publicerad: 27 mars 2009, 15:45

Svenska Perfect Fools ligger bakom nya kampanjsajten för schweiz-amerikanska tennisskomärket K-Swiss. Den ska väcka liv i nygamla versionen av den vita skon som satte avtryck i Wimbledons gröna gräs redan 1966.


Ämnen i artikeln:

Perfect Fools

Kampanjsajten K-Swiss Classic Remastered är uppbyggd kring 14 kända personer, med bakgrund inom allt från litteratur till sport: från tennisspelaren och modellen Anna Kournikova till skådespelaren Ed Westwick.
Var och en av dem har fått ett eget filmklipp på sajten.

Perfect Fools tvekar inte att kalla sajtlösningen K Space för ett nytt steg inom webbdesign. Ur pressutskicket:
"Perfect Fools’ K•Space website is a leap forward in web design. Because of the quantity and quality of each film, a flash technique called Paper Vision is employed to deliver a seamless user experience. Visitors ‘step in’ to K•Space and select from a menu of names or scroll through a reel. Each star is supported by their video and a portfolio of still photography."

Dessutom har byrån kopplat en e-handelstjänst för kunderna direkt till sajten.

Mark Chalmers är partner på Perfect Fools:
– K Space är ett steg framåt för varumärken inom modeindustrin eftersom den kombinerar engagemang, innehåll och teknik.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

Perfect Fools

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.