Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Perfect Fools pitchar på Pepsi

Publicerad: 20 november 2008, 07:53

Ett nytt hägrande prestigeuppdrag för en svensk digital byrå? Perfect Fools är i alla fall en av byråerna som bjudits in till Pepsis globala digitala pitch, erfar Resume.se.


Läskjätten Pepsi rör om rejält bland sina byråer.

Häromdagen meddelade Pepsi att bolaget efter 40 års samarbete bryter med BBDO och låter TBWA/Chiat/Day ta över.

– Vi valde TBWA/Chiat/Day för att fräscha upp Pepsis kommunikation på alla plattformar och fräscha upp vår ledande reklam, kommenterade marknadsdirektören Dave Burwick beslutet.

Enligt källor till Resumé ser Pepsi även över den globala digitala kommunikationen och har nyligen gått ut i en pitch.

En av de inbjudna byråerna ska enligt samma källor vara svenska Perfect Fools.

– Vi kommenterar aldrig den typen av uppgifter, säger Patrick Gardner, en av byråns grundare, till Resume.se.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.