Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Perfect Fools tar tempen på understället

Publicerad: 13 november 2009, 13:41

Underkläder efter väder! Perfect Fools lanserar en ny temperaturkänslig europasajt för amerikanska Under Armour.


Mark Chalmers.

Amerikanska Under Armour är ett relativt ungt varumärke i sportbranschen och har i första hand varit inriktat på funktionskläder, som underställ.
Nu försöker bolaget att ta andelar på den europeiska marknaden.

Perfect Fools har skapat en temperaturkänslig sajt, med en mätare som läser av den lokala temperaturen och ändrar utseende och erbjudande efter väderförhållanden.

Sportunderstället ColdGear Mock är anpassat för ett lite kallare klimat.  Och den nya sajten riktar sig i första han mot brittiska marknaden, med sportprofiler som fotbollsspelaren Bobby Zamora och utförsåkaren Lindsey Vonn som affischnamn.  Sajten ska i första hand marknadsföras via sociala medier.

Mark Chalmers, creative partner på Perfect Fools, säger i en kommentar:
– Den temperaturkänsliga sajten reagerar på vädret i realtid och för att lyfta fram de perfekta förhållandena för ColdGear Mock.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.