Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Personligheterna som ska lyfta JC i vår

Publicerad: 20 Mars 2013, 10:03

Alla medverkande i JC Jeans Companys vårkampanj

Foto: Kampanjbild.

Rapparen Näääk, artisten Amanda Fondell och MMA-stjärnan Alexander Gustafsson. De är tre av ansiktena som frontar JC Jeans Companys vårkampanj "Jeans for all".


Ämnen i artikeln:

Frankenstein Stockholm

Nu lanserarJC Jeans Company vårens kampanj, "Jeans for all". Här vill klädkedjan ta tillvara på kraften i att arbeta med människor man inspireras av.

– Tillsammans vill vi lyfta och hylla det vi gillar mest – jeans – och vår tro på det demokratiska, tidlösa och kreativa som vi tycker jeans står för. Vi har bjudit in några av Sveriges skönaste och mest talangfulla personligheter. Ett minst sagt mångsidigt gäng som vi tycker står för allt det där. Jeans för alla, helt enkelt, säger Marthyn Inghamn vd på JC Jeans Company.

Under hösten 2012 bytte klädkedjan namn till JC Jeans Company och lanserade den nya kommunikationsplattformen "Jeans for all". Höstens tv-reklam utsågs nyligen till en av de tre effektivaste reklamfilmerna 2012 enligt Top Ads.
– Syftet med vårkampanjen är att ännu fler ska få vetskap om JC:s breda sortiment på jeans, och allt som hör jeans till, säger Marthyn Inghamn vd på JC Jeans Company.

De medverkande i vårens kampanj är: MMA-proffset Alex- ander Gustafsson, rapparen Näääk, Daniel Eriksson från Salong-Betong, nattklubbsprofilen Payman Dehdezi, programledaren och musikern Julia Frej, pr-konsulten Haddy Foon, Rodeobloggaren Wasima Ayad, Idolvinnaren Amanda Fondell samt modellerna Hedvig Palm, Viggo
Jonasson, Emil Lennstrand och Miu Niyom.

Frankenstein Studio har tagit fram kampanjen och har varit partnern i förnyelseprocessen samt i arbetet med den nya kommunikationsplattformen. Kampanjen kommer att rullas ut i JC Jeans Companys samtliga butiker i Sverige och Finland, samt kommuniceras via digitala kanaler och print med start vecka 13.

Kampanjen är fotograferad av John Scarisbrick och stylad av Naomi Itkes.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Frankenstein Stockholm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.