Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Petter i blixtkampanj när Bajen ska fylla nya arenan

Publicerad: 20 Juni 2013, 12:55

Hammarby Fotboll är nästan uppe i 10000 sålda säsongskort till Tele2Arena – men nytt rekord för Stockholmsklubben räcker inte. I veckan drog Bajen Fans igång en egen kampanj med målet att kränga 3000 nya säsongskort på en månad.


Ämnen i artikeln:

HammarbyHammarby FotbollPetter

På söndag tar Hammarby emot Ängelholm på Söderstadion. Det som skulle kunna vara en dussinmatch i Superettan blir istället en fullsatt avskedsföreställning där Hammarby tar farväl av platsen som har varit  klubbens hemmaplan sedan 1967.

Om en månad gör Hammarby sin första match på Tele2 Arena mot Örgryte. Klubben har redan slagit försäljningsrekord för säsongskort på den nya arenan. Nära 10 000 personer har redan säkrat sin plats, men fansen vill ha mer.

I veckan drog Hammarbys supporterförening Bajen Fans igång den egna kampanjen #Forza3000. Målsättningen är inte blygsam – 3 000 säsongskort ska säljas på 30 dagar.

– Vi var några i Bajen Fans och Bajenland som spånade kring det här, att med en månad kvar ville vill ge försäljningen en push. Hammarby har lyckats sälja väldigt många säsongskort redan nu, men vi kände att det går att göra mer. De har haft en inriktning på barnfamiljer och sådana som inte haft säsongskort tidigare, att värva nya helt enkelt. Vi kände att det var läge att rycka in med en bredare kampanj, säger Bajen Fans vice ordförande Eddie Wernholm till FotbollDirekt.se.

Kampanjen rullas primärt ut i sociala medier, men kommer att följas upp av affischer och evenemang i samband med avskedsmatchen på Söderstadion nu på söndag. Flera Youtube-videos ligger redan ute, med bland annat lagets mittback Daniel Theorin och rapparen Petter. Fler profiler är att vänta i de kommande videorna.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.