Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Petters nya reklamjobb

Publicerad: 22 november 2010, 13:37

Succé med tittarmagneten "Så mycket bättre" i TV4. Och här spelar han in en ny reklamkampanj. Då passar Petter även på att marknadsföra sig själv.


Ämnen i artikeln:

Flickorna LarssonSpenatPetter

Petter spelar in en radiokampanj för Pliktverket som byter namn Rekryteringsmyndigheten.

Det är reklambyrån Spenat och produktionsbolaget Flickorna Larsson som gör reklamkampanjen för Pliktverket, som efter årsskiftet byter namn till Rekryteringsmyndigheten.

Mönstringen har skrotats – och i samband med namnbytet införs en ny lag som säger att både killar och tjejer som fyller 18 är måste fylla i en webbenkät på Rekryteringsmyndigheten.se.

Petter har lagt ut ett klipp från inspelningen där han gör en radiospot. Han passar även på att göra reklam för sig själv och sin sajt.

"Lyssna alla ni som fyller 18 bast, det kommer att falla ner ett viktigt brev i er brevlåda från Rekryteringsmyndigheten, och ni måste fylla i formulär – gå in på webben. Det handlar om Totalförsvarsplikten – gå in på Rekryteringsmyndigheten.se. Om du vill ha lite nice musik – gå in på thesollounge.se, och vill du kolla in en nice artist – går in på Petter.nu", säger han.

Henric Byström, projektledare på Spenat berättar att Petter och sångerskan Linda Sundblad gör en varsin radiospot.

– Det är två artister som är välkända i målgruppen 18-åringar, säger Henric Byström.

Är det okej att Petter gör reklam för sig själv i radiospoten?

– Vi har inte riktigt bestämt hur det blir än. Vi har spelat in många olika versioner, men det kan bli så.

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.