Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Peugeot satsar på familjeselfie-kampanj

Publicerad: 26 mars 2014, 14:17

Familjevänligt från Peugeot

Familjer och kvinnor är viktiga kundgrupper för Peugeot. Därför lägger man fokus där i den nya kommuniktionsstrategin framtagen av BerntzonBylund.


Ämnen i artikeln:

Peugeot

Peugeot Sverige har under hösten och vintern utarbetat en ny kommunikationsstrategi tillsammans med BerntzonBylund.

I sitt nya koncept fokuserar man bland annat tydligare på familjer och kvinnor, två viktiga målgrupper för Peugeot. Dessutom med lokalt producerade kampanjer.

– Peugeot befinner sig i ett läge när vi måste tydliggöra vår närvaro i Sverige med lokalt producerade kampanjer, säger Henrik Wiberg som är vd på Peugeot Sverige. Vi har genomfört ett omfattande arbete tillsammans med BerntzonBylund där vi utvecklat ett nytt koncept som kommer att fokusera på människan i högre utsträckning än på bilen - där bland annat familjer och kvinnor kommer att få större tydligt fokus.

Den nya kampanjen marknadsför Peugeots breda utbud av bilar för just barnfamiljer. För den lilla, den stora och jättestora familjen som man säger i kampanjen. Kampanjen kommer att gå i en rad kanaler där TV, radio, print och digitalt är centrala delar.

Dessutom genomför man en "familjeselfie-tävling" där den bästa gruppselfien på en familj – tagen i en Peugeotbil – kan vinna en weekend på hotell.

– Denna kampanj blir ett mycket viktig första steg i arbetet med att visa upp bilden av Peugeot som ett svenskt livsstilsvarumärke, berättar Hans Bylund, creative director på BerntzonBylund. Bilar är inte längre en prestigeprodukt på samma sätt som det en gång var. Det handlar snarare om att följa kunden mitt i livet och sätta Peugeot som ett bilmärke med god stil och smak som fokuserar på livsglädje.

Kampanjen går upp i dagarna och sträcker sig över tre veckor.

ARBETSGRUPP:

Kund: Peugeot Sverige
Uppdragsgivare: Henrik Wiberg / Natalie Tonehamn

Byrå: BerntzonBylund
CD/AD: Hans Bylund
Strateg och projektledare: Joachim Berntzon
Copy: Martin Stadhammar
Formgivare: Therese Stevenberg
Produktionsledare: Åsa Edgren
Digitalt: Claes Boklund

Produktionsbolag: BerntzonBylund
Regissör: Alexander Hols
Producent: Eiffel Mattsson
Foto: Ari Wiley

Musik: MusicMakers
Fotograf: Oscar Falk
Retusch: Cabbe/Señor

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Peugeot

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News