Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Peugeot ute i pitch

Publicerad: 9 april 2013, 07:26

Peugeot 508 SW.

Foto: Peugeot.

Peugeot är ute i reklambyråpitch. Bilmärket konkurrensutsätter sitt uppdrag som har legat hos Volt sedan 2008.


Ämnen i artikeln:

PeugeotVolt

BMW är inte det enda bilmärket som är ute i reklambyråpitch. Även franska Peugeot genomför nu en reklambyråupphandling.

Volt är märkets byrå i Sverige sedan fem år tillbaka, men nu riskerar de att tappa sin bildkund. Volt är dock en av de byråer som deltar i pitchen.  
– Vi har haft ett bra samarbete med befintlig byrå sedan 2008 och det ligger i vår affärsmodell att med viss periodicitet konkurrensutsätta våra samarbetsparters för att säkerställa att vi har den bästa partner för Peugeots utmaningar idag och framöver, säger Peugeot Sveriges produkt- och marknadschef Matts Rylander i ett mejl till Resumé.  

Eftersom upphandlingen är något som Peugeot gör med jämna mellanrum är det inte någon större omstöpning av kommunikationen som efterfrågas.
– Som de flesta bilmärken så önskar vi öka våra marknadsandelar på den mycket konkurrensutsatta bilmarknaden. Som ovan nämnts så är utgångspunkten för pitchen inte att vi vill ändra vår kommunikation men självklart är pitchen ett bra tillfälle för att se över vår kommunikationsstrategi och eventuellt genomföra förändringar ihop med befintlig reklambyrå eller med en ny reklambyrå, säger Matts Rylander.

Han vill inte uppge hur mycket uppdraget är värt eller hur många byråer som är inbjudna i pitchen, som beräknas vara klar under april månad.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

PeugeotVolt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News