Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Pfizer vill att du frågar mamma om hennes mediciner

Publicerad: 8 Maj 2018, 06:52

Med en fyra minuter lång reklamfilm på sociala medier vill Pfizer och BMA bygga medvetenhet kring stroke. Uppmaningen är att medelålders barn ska hjälpa sina föräldrar att se över sina mediciner.


Ämnen i artikeln:

Reklam

Behåll mamma längre, är budskapet i en ny reklamkampanj från Pfizer och BMS som vänder sig till medelålders barn med äldre föräldrar.

Uppmaningen i den fyra minuter långa filmen som är gjord av INGO Sthlm är att barnen ska kolla med sina föräldrar vilken medicin de använder för att minska risken för stroke vid förmaksflimmer.

Eftersom det rör sig om receptbelagda läkemedel nämns inga produkter vid namn utan tittarna kan istället gå in och läsa mer på sajten behallmammalangre.se.

– Jag tycker det här är spännande då det är ett nytt sätt att marknadsföra den här typen av preparat där vi i första hand vänder oss till medelålders barn med föräldrar som har blodförtunnande läkemedel, säger Stina Öberg, projektledare och Head of Health på INGO, till Resumé.

Kampanjen går sedan mitten av mars bland annat på Facebook, Instagram och på Youtube.


Byrå: INGO STHLM

Art Director: Rikard Holst
Copywriter: Rasmus Andersson
ECD: Björn Ståhl
Final Art: Maria Dubeck
Project Manager: Stina Öberg
Agency Producer: Alexandra Andersson
Planner: Simon Stefansson

Production Company: Bleck
Director: Rune Milton
DoP: Kasper Wind
Producer: Nicole Zakrisson

Ämnen i artikeln:

Reklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.