Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Philadelphia + Marabou = inte alls konstigt

Publicerad: 7 november 2012, 12:53

En skärmdump från kampanjsajten.

Konstigare saker har hänt än Philadelphia Marabou är temat för Primes kampanj för den annorlunda nya färskostssmaken.


Ämnen i artikeln:

PrimeMarabou

Nya Philadelphia Marabou dyker upp i butik nu under veckan och att det känns som en konstig smakkombination, färskost och choklad, är själva temat för kampanjen.

Under parollen "Konstigare saker har hänt" vill man med glimten i ögat visa att produkten, som vid första anblick kan kännas lite märklig, faktiskt inte är så konstig.

– Vi ser möjligheten att göra något lekfullt med Philadelphia Marabou och engagera våra konsumenter kring vad som förmodligen är den konstigaste produktlanseringen vi gjort hittills, säger Isabella Santos, brand manager på Philadelphia i en kommentar.

På kampanjsidan konstigaresakerharhänt.se publiceras kontinuerligt länkar till händelser som anses vara konstigare än den nya chokladosten.

Marknadsintroduktionen sker främst med hjälp av pr och en nationell utomhuskampanj följt av lokala butikskampanjer.

Koncept och pr står Prime för, Dempsey webbproduktion och reklamen är gjord av JWT Danmark.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

PrimeMarabou

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.