Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Philips gömmer smart-tv-apparater

Publicerad: 4 September 2012, 07:40

Med den nya kampanjen "Hideouts" vill Philips sticka ut med sin öppenhet. Runtom i världen har man gömt 10 smart-tv-apparater. Via googlemaps kan du leta reda på var teven befinner sig och vinna en Philips Frameless TV till ett värde av 14 000 kronor.


Ämnen i artikeln:

Philips

Kampanjen lanserades i morse. Philips TV var det första uppdraget för den då nykläckta byrån Ahlstrand Wallgren. Kampanjen går ut på att almänheten ska gå in och gissa var Philips Framesless TV-apparater finns genom att sätta ut en markering på googlemaps. De tävlande har 30 dagar på sig.

Närmaste positionen och den som är snabbast på målet vinner en tv värd 14.000 kronor i handeln. Det är en nordisk kampanj som kommer ha stöd i banners, sociala medier, annonser. Kampanjen drar igång 6 september.

Arbetsgrupp:

Kund: Philips TV, Joakim Örnstig och Johanna Hedenbergh

Projektledare: Ulf Ahlstrand

Kreativ chef/Copy: Joakim Wållgren

Art Director: Kristian Luoma

Art Buyer: Helena Modin

Studio Artist: Kristian Ekeblom, FINALIZE

Produktionsbolag: Dareville

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Philips

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.