Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Philips Oneblade släpper skägguide

Publicerad: 15 Juni 2018, 09:29

Foto: Pressbild

Enligt en ny sifo-undersökning är var femte svensk man i åldern 18-35 år missnöjd med sin skäggväxt – nu vill Philips Oneblade bryta skäggnormen.


Ämnen i artikeln:

PhilipsAWBSifoReklamKampanj

Den 2 till 13 maj gjordes en sifo-undersökning som visar att var femte svenska man i åldern 18-35 år är missnöjd med sin skäggväxt. Det vill Philips Oneblade ändra på i en ny kampanj där de tagit fram en skägguide för att bryta skäggnormen.

– Det finns många tips där ute kring hur du ska sköta och vårda ditt tätvuxna skägg. Men vi saknade guider för alla med ett helt vanligt skägg. Vi bestämmer inte vad som är rätt eller fel, eller hur du ska se ut. Du bestämmer själv över din stil, men vi har tipsen och verktygen som passar alla stilar och skägglängder”, säger Erica Eliasson, Nordic Marketing Manager för Philips Oneblade, i en kommentar.

Kampanjen heter "Embrace the skägg" och är framtagen tillsammans med AWB. Utöver guiden har AWB även producerat digitalt content till Philips OneBlades egna kanaler.

– Kampanjen ”Embrace the skägg” är ett roligt och viktigt projekt för oss. Framförallt för att vi genom denna kampanj fått möjlighet att kasta ljus på en så angelägen fråga. Den rådande skäggnormen som gör att många män känner sig missnöjda med sitt skägg, är något Philips OneBlade och vi vill ändra på. Genom kampanjen, och framförallt skägguiden, vill vi hjälpa fler män hitta sin stil och bli nöjda med sitt skägg, oavsett förutsättningar, säger Mia Fallenius strategisk projektledare på AWB.

Credlista:

Arbetsgrupp kund

Erica Eliasson, Nordic Marketing Manager, Philips
Hanna Englund, Digital Marketing coordinator, Philips

Arbetsgrupp byrå
Mia Fallenius, Strategisk projektledare AWB
Cornelia Waldersten Årfors, Creative Director AWB
Olle Laqerqvist, Creative AWB
Oscar Olsson, Creative AWB
Julia Andersson, Copy
Sofie Clason, Operativ projektledare AWB
Per Lundberg, PR-konsult AWB
Alexander Teame, Juniorkonsult AWB

Kampanjfilm går att se här:

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

PhilipsAWBSifoReklamKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.