Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 16 Maj 2014, 15:18
Eljätten Philips lyckades inte riktigt med sin produkt Philips Sonicare AirFloss utan den visade sig ha vissa barnsjukdomar. Nu har man gjort en uppdaterad produkt och går tillsammans med Tretti.se ut i en lokalproducerad kampanj. Målet är att lära svenska folket att sköta sina tänder.
Ämnen i artikeln:
PhilipsPhilips har tillsammans med Smartson frågat nära 11 000 svenskar om de använder tandtråd, men endast 29 procent uppger att man gör det regelbundet.
Philips menar därför att det finns en marknad för något ”mellan tandborsten och tandtråden”.
Produkten Philips Sonicare gör rent genom att spruta luft och vatten/munskölj/flourvätska i utrymmet mellan tänderna. Den nya förbättrade modellen, 1,5, har testats av 55 personer i Sverige och 84 procent svarade att man skulle rekommendera den till en vän, enligt Philips.
- Det har gett oss mod att starta en kampanj tillsammans med Tretti.se där vi bland annat har producerat en egen reklamfilm i Gamla Stan för att få en egen Sverige-känsla i stället för att använda amerikanskt filmmaterial som annars sprids av Philips, säger Konstantin C Irina, senior marketing manager på Philips i en kommentar.
Reklamfilmen har producerats av TenthNotion, som är en byrå som har skapats av tidigare Hyper Island-studenter som inledde karriären hösten 2012.
Reklamfilmen ska framförallt användas i samband med social annonsering på Youtube och Facebook.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Philips