Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Picards lökiga fryskampanj

Publicerad: 24 april 2015, 11:32

Helsida från Picard.

Picard går ut i en kampanj – för fryst lök. Budskapet är att kunderna slipper det vanliga problemet med tårfyllda ögon. Byrån som ligger bakom är Animal.


Ämnen i artikeln:

Animal

Den franska matvarukedjan Picard, som endast säljer fryst mat, är på frammarsch i Sverige. För att berätta om fördelarna med att välja fryst framför färskt illustrerar de med lök.

– Löken är verkligen ett bra exempel på hur Picards råvaror fungerar. Den är färdighackad, enkel att dosera, skördad när den är som bäst och består av 100 % ren lök. Dessutom slipper du de ofrivilliga tårarna till skillnad från vanlig lök, säger Sara Maxence, produkt- och marknadschef på Picard i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att synas i print och digitalt. Bilderna är tagna av Fredrik Wannerstedt och byrån som ligger bakom idén är Animal.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Animal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.