Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Pilarna pekar uppåt för Saatchi & Saatchi

Publicerad: 15 Juli 2014, 12:43

Jonas Björlin, vd på Saatchi & Saatchi.

Foto: Resumé.

Saatchi & Saatchi har några tuffa år i ryggen, men fick andas morgonluft under 2013. Byråns intäkter steg samtidigt som lönsamheten förbättrades rejält.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & Saatchi

I det senaste bokslutet redovisar Saatchi & Saatchi, med kunder som Procter & Gamble, Toyota och Lambi, en omsättning på 45 miljoner kronor. Det är 4 Mkr mer än under 2012. Byråintäkten ökade från 20,5 till 25,3 Mkr.

Men det stora lyftet sker på resultatraden. Från en förlust på 3 Mkr 2012 vänder de till en vinst i samma storlek 2012.

"Efter flera tuffa år med negativ trend i omsättning och resultat har vi lyckats vända och ökar omsättning, byråintäkt och marginal under 2013. Resultatet är en följd av fokusering på existerande kunder samt anpassning av organisationen efter oderingång" skriver vd Jonas Björlin i förvaltningsberättelsen.

Han konstaterar också att Saatchi & Saatchi hade fem fler medarbetare i slutet av året än i inledningen.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Saatchi & Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.