Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Pinsamma familjebilder ska sälja Flygbussarna

Publicerad: 3 Juni 2015, 12:46

En del i Flygbussarnas kampanj.

Flygbussarna hakar på internettrenden "awkward family photos" i sin nya kampanj. Byrån som ligger bakom är Acne.


Ämnen i artikeln:

FlygbussarnaAcne

Skruvade familjebilder har blivit något av en trend på nätet med och det finns till och med en sajt helt dedikerat åt fenomenet. I sin nya kampanj för familjepris tar Flygbussarna avstamp i detta genom en serie egna pinsamma familjeporträtt.

– Vi ville skapa något som berörde folk genom just igenkänning. Awkward family photos   kändes som helt rätt referens för att få folk och haja till. Och kanske garva lite, säger  Ebba Körlof Sundberg, copywriter på Acne Advertising, som ligger bakom idén.

Kampanjen som går under temat "En familj. En biljett." kommer att synas i en serie rulltrappsskyltar framöver.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

FlygbussarnaAcne

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.