Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag14.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Pipet som når ända till Cannes

Publicerad: 19 Juni 2017, 07:49

Hövdings "Give a beep" har även nominerats i andra kategorier.

Edelman Deportivo får två nomineringar i Cannes Lions-kategorin Mobile för Hövdingkampanjen "Give a beep".


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerAcneIKEAEdelman Deportivo

"Give a beep" lanserades i London i ett försök att förbättra stadens infrastruktur för cyklister. Genom att förse cyklister med en specialproducerad Flic-knapp kunde de larma på platser i staden som de ansåg vara särskilt farliga.

Samtidigt som den farliga platsen registrerades på en kampanjsajt i realtid skickades ett mejl som påtalade problemet till Londons borgmästare Sadiq Khan.

Även Acne får en nominering i mobilt, för sin Ikea-kampanj "Ikea responds to Balenciaga".

Jämfört med förra årets nio vinstchanser är Sveriges nomineringar i år dock få.

Totalt nominerades 150 bidrag i kategorin.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.