Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Piratpartiets lyckade reklamcup

Publicerad: 16 juli 2010, 13:38

”Hjälp PP att delta i DN:s reklamcup 2010”, skrev Jan Lindgren, kampanjledare på Piratpartiet på sin egna blogg. 24 timmar senare var saken biff och anmälningsavgiften betald.


Ämnen i artikeln:

Piratpartiet

”Att anmäla sig till reklamcupen kostar 90 000 och för det får man minst en helsida i DN (vilket i vanliga fall brukar kosta mycket mer). Går man vidare så blir det fler införanden på sidorna 3 eller 5. Vinnare utses av läsarna den 22 augusti, vilket är ganska bra timing om vår annons skulle vinna framgångar.

Men!

Vi har ett problem…

Det saknas pengar”, skrev Jan Lindgren, kampanjledare på Piratpartiet  som ett upprop i sin blogg.

Innan dess hade han suttit och ringt runt för att få folk att bidra, men det tog för lång tid, så han valde att blogga om det istället.  Mindre än 24 timmar efter min bloggposten hade alla pengarna kommit in, det  mest i lån, men även lite i donationer.

På tisdag, den 20 juli tävlar Piratpartiets annons, signerad reklambyrån pmochco.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Piratpartiet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.