Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Pistol-striden är över

Publicerad: 6 december 2012, 09:43

Nu lägger sig krutröken mellan Pistol Reklambyrå med grundaren Patrik Pistol i spetsen och Zeke Tastas Pistöl Agency. Parterna har kommit överens om att Pistöl Agency ska byta namn före årsskiftet. Beskedet innebär att drygt ett års namnstrid når sitt slut.


Ämnen i artikeln:

Zeke Tastas

– Jag tänkte första stämma dem, men det kändes inte som någon idé  eftersom man inte ens vet om de har råd att ta fram sitt bokslut, säger  Patrik Pistol.

Han har haft sin byrå i tre år och  reaktionen lät inte vänta på sig då Zeke Tastas och Carlan Snygg grundade reklambyrån Pistol Agency.

Pistol Agency ändrade till slut namn till Pistöl Agency för att blidka Patrik Pistol.

Men Patrik Pistol nöjde sig dock inte med detta, utan i mitten på juni skickade han ett  hotfullt brev till Pistöl Agency.  

Brevet inleddes med:
”Det har nu  gått ett år sedan vi hade vår dispyt kring att ni hade tagit vårt  varumärkesskyddade namn ”Pistol” som firmanamn till ert nystartade  bolag.”

Patrik Pistol hävdar också att han har inspelade samtal och  liknande där byråns kunder har ringt upp Pistöl Agency och frågat efter  en profil som stämmer in precis på Pistol Reklambyrå. Nu gräver man alltså ned stridsyxan.

Pistöl Agency ska byta namn före årsskiftet:
– Jag  har skrivit på dokumentet och skickat det till deras advokatbyrå och  räknar med att få tillbaka det undertecknat från deras sida idag eller i  morgon. Jag hade överväldigande bevis om man säger så, säger Patrik  Pistol.

Zeke Tastas bekräftar att det verkligen ska ske ett namnbyte:
– Ja, jag kan bekräfta att vi ska byta namn, säger han.

Han  kan inte ge någon hint om vad det nya namnet blir, men han berättar att  byrån är i full färd med att förändra stora delar av verksamheten.  

Tanken är också att liera sig med en större byrå:
– Vi förändrar vår verksamhet, men mer kan jag inte säga just nu, säger Zeke Tastas.

Carlan Snygg hävdar att hela affärsidén med Pistöl Agency går ut på att hitta nya affärsmöjligheter.  Han är för närvarande djupt involverad i ett större restaurangprojekt – Tjoget:
– Jag har inte varit på kontoret sen början av sommaren.

Men det projektet har väl ingen reklamkoppling?
– Inte på ett traditionellt sätt, men det handlar ändå om varumärkesbyggande, säger Carlan Snygg.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Zeke Tastas

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.