Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag11.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Pitchade för Selecta – sedan dök idén upp i annan kampanj

Publicerad: 12 Juni 2020, 11:35

Det Stockholms kampanj som togs fram några månader efter att Klirr pitchat bland annat ovanstående skiss för Selecta.

Foto: Det Stockholm & Klirr

Sovande människor och Selecta-automater som laddningsstationer. Nu berättar tidigare medarbetare på Klirr om deras bild av vad som hände efter en pitch som Selecta tackade nej till – men där konceptet senare dök upp i en annan kampanj. ”Vi har inte plagierat det här överhuvudtaget”, säger Selectas Nordic concept manager Anna Strand.


Ämnen i artikeln:

DetGratisträsketKlirr Stockholm

September 2015. När medarbetarna på fullservicebyrån Klirr, i dag Nosy, lämnar Selectas kontor efter en pitch är stämningen hoppfull. De har just presenterat ett nytt koncept för varuautomatsbolaget, och visat

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.