Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 26 november 2012, 15:44
Spinn Action Marketing tvingas säga upp två personer efter en omorganisation. Byrån ligger ute i två större pitcher som kommer att vara tungan på vågen om det blir fler uppsägningar eller nyrekryteringar framöver.
Ämnen i artikeln:
Spinn Action MarketingSpinn Action Marketing genomför en omorganisation som tvingar byrån att säga upp två tjänster efter årsskiftet.
Byrån som vann guld i Resumés tävling "Kundens bästa byrå" 2010 i Actionmarketingkategorin, har två pitcher som blir avgörande för bemanningen framöver.
– Vi väntar på besked från två större pitcher. Beroende på hur det går kommer vi att anställa ytterligare eller tappa folk på grund av omjusteringar, säger Spinn Action Marketings vd Jonas Bäckström till Resumé.
Sedan Jonas Bäckström kom till byrån för två år sedan har byrån växt från 30 till 46 medarbetare. Nyligen har man knytit till sig nya kunder i form av det europeiska uppdraget Casino Euro, Arvid Nordqvist Kaffe och Krav.
Varför gör ni en omorganisering?
– Vi har vuxit rätt häftigt den senaste tiden och då måste man till slut organisera annorlunda. Vi har organiserat om hela byrån och infört nya chefspositioner. Det gör att vissa tjänster överlappar varandra och då hamnar specialistpositioner i kläm. Precis som för alla andra ser det osäkert ut inför 2013 och vi har hittills varit ganska förskonade, men vi är ödmjuka inför utvecklingen.
Vilka tjänster berörs när två tvingas lämna?
– Det är känsligt och jag vill inte uttala mig innan pitcherna är klara.
Ämnen i artikeln:
Spinn Action Marketing