Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 juni 2012, 16:09
ANR BBDO leker med tennis-konceptet i sin reklam för SwedishOpen.
Foto: 3D/retusch: Bsmart
ANR BBDO gör årets kampanj för SwedishOpen i Båstad. Radioreklamen leker med tänket från tennisen och utnyttjar vänster och höger högtalare, medan annonserna använder två planhalvor/sidor i tidningen.
Ämnen i artikeln:
ANR BBDOBåstad-turneringen SwedishOpen sker den 7-22 juli och idag går ANR BBDO ut med sin radiokampanj.
Här leker byrån med tänket kring olika planhalvor på en tennisplan och utnyttjar höger och vänster högtalare i reklamen.
ANR BBDO påpekar dock att radioreklamen allra helst bör lyssnas på i headset alternativt i bilen.
Flickorna Larsson står bakom radioreklamen och Daniel Kilgren har regisserat den.
ANR BBDO har även tagit fram annonser med samma koncept – det vill säga man leker med sidorna/planhalvorna. Allt samlas ihop i en enda hel tennisplan.
Annonserna ska gå i DI Weekend, Aftonbladet och i lokalpress.
Lyssna på radioreklamen här
Arbetsgrupp:
AD: Marcus Göransson
Copy: Fredric Antonsson
Projektledare: Maria Sandberg
Prod. ledare: Barbro Långjuth
Final Art: Camilla Böttiger
Foto & retusch: bsmart
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
ANR BBDO