Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Planka.nu bakom kuppen

Publicerad: 2 februari 2011, 16:03

Det är organisationen Planka.nu som ligger bakom flera bidrag i SL:s designtävling. Bland annat de som har fått flest röster. Nu tänker man fortsätta rida på framgången och hoppas på en vinst i tävlingen. – Det finns ingen anledning att sluta när det går bra, säger Anna Nygård, talesperson för Planka.nu.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & Saatchi

Ett av bidragen i SL:s tävling. (Oklart om det har koppling till Planka.nu).

Resume.se kunde igår berätta att SL:s tävling ”Designa ditt accesskort” är utsatt för en kupp. Flera bidrag inklusive de som har fått flest röster är öppet kritiska mot SL och företagets priser.

Både ettan och tvåan i topplistan är gjorda av Planka.nu.

– Free public transports är vår internationella kampanj. Det bidraget kommer från en annons, säger Anna Nygård om tvåan i tävlingen.

Planka.nu ser det mest som en rolig grej att ”kuppa” den nya kampanjen, och gläds samtidigt över att man från SL:s håll tar det hela med ro. Anledningen att det har gått så bra för deras bidrag är att de har spritt dem via sina Facebook-sida. Men mer än så har de inte gjort.

– Vi tycker att det är ganska roligt att trolla med SL:s kampanjer och här var det ganska tacksamt, säger Anna Nygård.

Varje vecka kommer de tre bidrag som får flest röster gå vidare till den stora finalen. Det vinnande bidraget kommer ställas ut i tunnelbanan. De tre bästa publiceras i tidningen Metro. Planka.nu hoppas nu att något av deras bidrag får pryda tunnelbanan.

– Jag hoppas verkligen det. Men man kan tycka att det är synd att vi inte har hunnit lägga mer tid på dem, säger Anna Nygård.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Saatchi & Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.