Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Plans nya kampanj för flickors rättigheter

Publicerad: 10 oktober 2012, 09:55

En stillbild från reklamfilmen.

På den första internationella flickdagen imorgon går startskottet för Plans globala kampanj "Because I am a Girl". Kampanjen kommer att pågå under fyra år och syftet är att göra flickors rätt till utbildning en uppmärksammad fråga bland världens ledare.


Ämnen i artikeln:

Plan Sverige

Kampanjen kommer att utgöras av reklamfilmer, digitala banners,  printannonser, dm och radio och följer Pushpa, en 13-årig skolflicka  från Rajasthan i Indien för att på så sätt skapa bättre förståelse för  de flickor som oroar sig för att inte få gå i skolan.

– Att utbilda flickor är ett av de mest effektiva sätten att utrota  fattigdom. En utbildad flicka föder färre barn, ökar sina framtida  inkomster och investerar det hon tjänar i sin familj och sin omgivning  vilket gynnar hela samhället, säger Maya Jakobsson, projektledare för  kampanjen på Plan Sverige i en kommentar.

Byråer som arbetat med kampanjen är Brand Family: TVC och print  privatperson, Good Old: banners samt Customer Clinic: Företag DM. Mediebyrå är Bizkit.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Plan Sverige

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News