Reklam
Plattan i mattan för Ord & Bild
Publicerad: 16 maj 2012, 11:32
Foto: Colourbox.
Reklambyrån Ord & Bild gasar på med kunden Rally Sweden som tidigare hette Svenska Rallyt.
Ämnen i artikeln:
Ord&BildMH
Magnus Helander
Rally Sweden är ett stort sportevenemang med 230 000 besökare. Rallyt sänds på TV i 186 länder med mer än 45 miljoner TV-tittare. Rallyt har av FIA fått utmärkelsen som det bäst marknadsförda VM-rallyt i VM-serien WRC.
Nu får Ord & Bild förlängt kontrakt.
– Vi har efter noga övervägande valt att fortsätta vårt samarbete med Ord&bild reklambyrå. De har varit med oss under lång tid men det var ingen självklarhet att det skulle bli så även framöver. Dock så visar de på bäst förståelse både strategiskt och kreativt för vad vi står inför, säger Glenn Olsson, vd på Svenska rallyt AB och Rally Sweden.