Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Plattan i mattan

Publicerad: 14 december 2011, 07:32

Volvo ökar reklamtrycket.

Ny reklambyrå – och ökade reklaminvesteringar. Volvo gasar på med marknadsföring nästa år – 20 procent upp.


Ämnen i artikeln:

VolvoForsman & Bodenfors

Resume.se har tidigare rapporterat att Volvo lägger ned Team Volvo i Amsterdam för att i stället anlita Arnold Worldwide som global reklambyrå.

Nu deklarerar Volvo PV:s globale marknadschef Richard Monturo att biltillverkaren ökar reklaminvesteringarna nästa år.

– Vi lägger mer på marknadsföring nästa år, men det beror på att våra affärer ökar med plus 20 procent och våra investeringar är kopplade till projekterad försäljning, säger Richard Monturo till DN.

Volvos samarbete med byrån Euro RSCG i Asien kvarstår. I Sverige fortsätter man att anlita Forsman & Bodenfors och Jung Relations.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

VolvoForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.