Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 10 november 2009, 14:37
Med hjälp av draken som symbol ska Sunny Side Up hjälpa IHM att locka näringslivets blivande toppförmågor.
Det nya konceptet är redan presenterat och förankrat vid kick-offer i Stockholm, Göteborg och Malmö.
I januari fortsätter kampanjen för att locka ännu fler sökanden. Därefter väntar hög aktivitet i vår med kraftigt ökad synlighet för IHM.
– Vi ville hitta ett nytt uttryck för IHM som ännu tydligare visar vilken stark resurs man verkligen är. Vi ville även förstärka bilden av att IHM befinner sig mitt i näringslivet och inte vid sidan av, säger Johan Belin, projektledare på Sunny Side Up.
Som ett sätt att visa detta har Sunny Side Up valt att plocka in draken som symbol. Tanken är att visa vilka drivkrafter som finns och hur dessa med hjälp av IHM har möjlighet att bli framtidens affärsdrakar i näringslivet.
– Drakar fungerar bra visuellt och är starka symboler, säger Johan Belin.
För att ytterligare visa att IHM och dess kursdeltagare går en ljus framtid till mötes har Sunny Side Up valt en logotyp som blickar framåt.
– Vi vill visa att IHM ligger i framkant. Ta bara det enorma Alumninätverket på 25 000 personer som har gått IHM och i dag finns spritt inom hela affärsvärlden. Det är en enorm resurs att tillgå, säger Johan Belin.
Kund: IHM
Byrå: Sunny Side Up
Uppdragsgivare: Håkan Sträng och Martin Severinsson
Arbetsgrupp: Håkan Aludd ad, Therese Olofsson copy, Johan Belin projektledare, Lucia Palenska produktionsledare, Anderz Andersson final art, Sven Prim/Agent Molly fotograf/bild, Calle Herdenberg 3D
Karl-Johan Byttner