Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Podcasten som vinner i Radio

Publicerad: 23 April 2014, 13:45

Håkan och Lenas podcast. Där har ni vinnaren i Radio-kategorin. Det är första gången en podd vinner Guldägg.


Ämnen i artikeln:

ProduktionsbyråerGuldägget 2014Stockholms Stadsmission

Podcastens inmarsch i medielandskapet sätter avtryck i Radio-kategorin. För första gången är det inte traditionell radioreklam som toppar – i stället vinner en podcast.

Det är Stockholms Stadsmissions och Sverige AB:s bidrag ”Håkan och Lenas podcast” som tar hem guldägget.

– Vi har haft en tydlig idé som skiljer oss från andra podcasts, säger Anders Ekman, projektledare för Håkan och Lenas podcast.

I stället för att försöka med en film eller en annons ville produktionsbolaget Sverige AB och Stockholms Stadsmission testa en podcast för att förändra bilden av hur det är att vara hemlös. Lyssnarna fick chansen att lära känna två personer som bott på gatan och har  en lång historia av missbruk.

– I början var det ett problem att hitta personer som kunde dyka upp i tid, och vi har fått byta ut en person efterhand som återfallit i missbruk, säger Anders Ekman.

Silverägg gick till King och ICA för ”Stigs podcast”, DDB:s ”Det är mycket nu” för Försvarsmakten, samt Granath med ”Vakna med Löfven” för Socialdemokraterna.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.