Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 9 juni 2014, 06:55
Med hjälp av podden Pensionärsvarning med Olle Palmlöf vill PTK, en samverkansorganisation för 25 fackförbund, få människor att prata om pension på andra sätt än enbart i ekonomiska termer. Kampanjen är signerad Ester.
Ämnen i artikeln:
EsterSyftet bakom kampanjen för PTK, en samverkansorganisation för 25 fackförbund, är att väcka ett engagemang kring pensionsåren på fler sätt än bara genom exempelvis tips på hur man maxar sin pension.
I podden Pensionärsvarning, som produceras av Ester och radioproduktionsbolaget Filt, möter programledaren Olle Palmlöf och PTK:s pensionsexpert Anna Allerstrand gäster som exempelvis Nour el Refai, Elsa Billgren, Johannes Brost och Karin Adelsköld om allt från gubbskejtare till sexualundervisning för äldre.
Poddserien finns tillgänglig på den egna sajten pensionärsvarning.se, Itunes och Spotify. Kampanjen består bland annat av en digital bannerkampanj där man kommer att kunna lyssna på hela poddavsnitten direkt i bannrarna, samt radiospotar/trailers inne på Spotify. De digitala kanalerna kompletteras med annonsering i fackpress och ett DR-utskick.
Här kan en lyssna på ett smakprov ur första avsnittet.
Arbetsgrupp
Byrå: Ester
Produktionsbolag sajt: Queensbridge
Produktionsbolag radio: Filt
Produktionsbolag onlinekampanj: Bannerboy
Uppdragsgivare: PTK, Jonas Mellqvist, kommunikationschef
Linus Fremin
Ämnen i artikeln:
Ester