Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Polarbröd söker spänning med Volt

Publicerad: 27 maj 2013, 12:56

I början av maj avslöjade Resumé att Saatchi & Saatchi riskerade att tappa en mångårig kund sedan Polarbröd valt att gå ut i pitch. Nu står det klart att Polarbröd valt att inleda ett samarbete med Volt.


Ämnen i artikeln:

PolarbrödVolt

Familjeföretaget Polarbröd valde att se över sina samarbeten när man gick ut i en byråupphandling i våras ledd av byråvalskonsulten Max Aperia.

– Vi har ett av Sveriges starkaste varumärken inom dagligvaruhandeln och nu tar vi ett helhetsgrepp på våra kommunikation för att bli ännu starkare. Polarbröd är en utstickare och ska ligga i topp, inte bara när det gäller gott bröd, utan också när det gäller kommunikation, säger Anders E Johansson, marknadsdirektör och vice vd i Polarbröd AB.

Polarbröd har sedan 2009 samarbetat med Saatchi&Saatchis Stockholmskontor. Nu väljer företaget att inleda ett nytt samarbete med Volt.

– Det har varit jättestort intresse för hela upphandlingen och konkurrensen har varit hård. Till slut hade vi en klar etta i Volt och nu ser vi fram mot att påbörja samarbetet i höst, säger Anders E Johansson.

– Vi är oerhört stolta och glada för Polarbröds förtroende. Samtidigt är vi ödmjuka inför uppdraget som både innebär att förvalta och utveckla ett starkt svenskt varumärke med genuin tradition, säger Henrik Stampe, vd för Volt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

PolarbrödVolt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.