Reklam
Polestar och SDL annekterar Oslos stadskärna
Publicerad: 28 oktober 2019, 10:28
Med hjälp av en intensiv och lokal marknadsföringinsats vill Volvoägda Polestar uppmärksamma Osloborna på deras nya showroom.
I fredags slog Volvoägda elbilstillverkaren Polestar upp dörrarna till sitt nya showroom på Øvre Slottsgate i Oslo. I det nya retailkonceptet ska de visa upp sina två bilmodeller och få kunderna möjlighet att se dem på lite närmre håll. Samtidigt har man genomfört en intensiv marknadsföringsinsats i print, OOH, installationer, digital, sociala medier, TV samt i tunnelbanan där man präntat in budskapet om Polestar 2 som "den första sofistikerade elbilen". Kampanjen är framtagen av Polestars marknadsteam i samarbete med svenska Stockholm Design Lab.
– Norge är en mycket viktig marknad för oss då de har överlägset flest nyregistreringar av elbilar i världen, i september var andelen över 50%. Det känns därför naturligt att vårt första Polestar Space i Europa öppnat just i Oslo, säger nordiske marknadschefen Nils Rylén. "Med kampanjen "At last - A sophisticated electric car" vill vi manifestera vår ambition att skapa ett nytt modernt varumärke som kontrasterar mot det gängse uttrycket i branschen."
På två år har Polestar planer på att öppna upp ett 50-tal liknande showrooms med samma koncept.
– Polestar är ett holistiskt varumärke där alla delar är lika viktiga för totalupplevelsen och bär samma uttryck. Allt är designat in i minsta detalj - från bilarnas batterier till kommunikation, fysiska miljöer och den digitala närvaron" säger Ted Carlström, kundansvarig från Stockholm Design Lab. Polestar liknar inget annat - det är den sofistikerade bilen. När andra bygger in elektricitet som designelement i sina bilar och kampanjer väljer Polestar snarare att fokusera på körupplevelsen och det som är rent och enkelt. Som det borde vara kan tyckas.