Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Polisanmält hopp var pr-trick

Publicerad: 1 november 2010, 11:36

I början av oktober stannade en man på Öresundsbron för att utföra ett oannonserat bungyjump från bron.
Tilltaget har polisanmälts och nu erkänner reklambyrån StudioTotal att allt var en pr-kupp för ett möbelföretag.
– Det var inte som att vi skadade någon eller störde någon. I det här fallet var det helt klart värt det, säger Per Eriksson cd på StudioTotal.

Ämnen i artikeln:

Studio Total

OG

Ove Gustafsson


Hopparen kallas Broindianen på nätet. Hans gerillahopp den 7 oktober har fått Öresundsbrons säkerhetsansvariga, Ulla Eilersen att rasa i lokalpressen och polisanmäla händelsen.

– Øresundsbron är en motorväg och inte en lekplats. Vi menar att det är oacceptabelt att någon använder bron till en sådan här aktivitet, sade Ulla Eilersen.

StudioTotal viftar bort kritiken:

– Det är ett otroligt ringa brott. Det kändes mer som en trafikförseelse, säger Per Eriksson och menar att alla människor som roades av tilltaget väger upp det eventuella lagbrottet.

Hoppet är ett led i lanseringskampanjen för österrikiska möbelföretaget XXXLutz som slår upp sin första svenska butik i Malmö på torsdag.

Konceptet för lanseringen kretsar kring ”The More Syndrome” ett tillstånd i västvärlden som gör att vi aldrig kan få nog med prylar och som XXXLutz är svaret på.

StudioTotal anlitades för att ”starta karaktärer” och ”berätta historier” kring ”The More Syndrome”.
Brohoppet var en sådan sak, och en tävling mellan en Lamborghini och en ”jetvespa” i Malmö var en annan sådan viral för ”The More Syndrome”.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev