Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Polisen använder tamponger – vill nå utsatta kvinnor

Publicerad: 6 maj 2013, 12:42

Rikspolisstyrelsen, RPS, drar igång en kampanj för att uppmärksamma brott i nära relationer, minska mörkertalet och få fler att anmäla brott. Polisens information sprids via tampongboxar. Granath Havas har tagit fram kampanjmaterialet.


Ämnen i artikeln:

Granath Havas

– Det är smart tänkt av Rikspolisstyrelsen att placera information av  känsligare karaktär på ett diskret ställe, som en tampongförpackning,  som man kan ha i fred, säger Diana Solarz, managing partner & en av  grundarna av SheSocial Marketing.

R.E.D.D. är ett helägt varumärke till  Shevolution Group, vilket specialiserar sig på marknadsföring till  kvinnor.

Shevolution Group representeras i sin tur av just  SheSocialMarketing i Sverige.

Företaget erbjuder  marknadsföringskampanjer, en aktiv databas på kvinnor som är 18 år eller  äldre samt djupare analyser av målgruppen.

Diana Solarz menar att just  tampong-kampanjen är företagets i särklass viktigaste kampanj:
– Den kommer att levereras hela vägen hem till tusentals kvinnor, säger hon.

Tanken är att budskapet inte bara ska nå den som är utsatt, utan även spridas vidare för att sporra andra att anmäla brott.

Diana  Solarz konstaterar att tampongboxen naturligtvis kan sparas, men att  den också kan ges vidare till en vän som behöver informationen.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Granath Havas

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.