Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Polisen rekryterar bland Sportbladets läsare

Publicerad: 13 Mars 2013, 15:55

Foto: Skärmdump från aftonbladet.se

Medkänsla är ett centralt ord i polisens rekryteringsannons, placerad på aftonbladet.se under sektionen "sport".


Ämnen i artikeln:

PolisenNowa Kommunikation

Via annonsen hamnar man på polisens hemsida där en rekryteringsfilm finns tillgänglig.

I filmen framhålls kvinnor och personer med annan etnisk eller kulturell bakgrund än svensk, som speciellt intressanta. Polisen ”ser gärna” att just de söker till polisutbildningen.

Nowa, polisens kommunikationsbyrå, vill inte ställa upp på direktkontakt med medier, men svarar så här på frågan av sportbladet som annonskanal för rekryteringskampanjen.
– Just Sportbladet är inte något punktmarkerat val, utan ett resultat av automatiska placeringar som är sökordstriggade. Vi kör för polisens räkning en kampanj i Googles Displaynätverk med så kallade automatiska placeringar till och med 15 mars. Annonserna är sökordstriggade vilket innebär att de kan visas i anslutning till ett brett spektrum av webbplatser. Ett exempel där så har skett är just i exemplet med aftonbladet.se/sport.

I ett ytterligare mail förtydligas svaret på frågan:
– Just valet av Sportbladet går inte att bedöma. För att veta om vi specifikt skulle valt just det mediet vid det tillfället, mot den målgruppen, måste vi sätta oss in i vad vi hade för status i kampajen just då: vilka behövde ni, vilka budskap fungerade och så vidare.

Linda Myrin

Ämnen i artikeln:

PolisenNowa Kommunikation

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.