Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Polisjakt efter stulna donuts på McDonald's ledde till blixtkampanj

Publicerad: 19 Oktober 2018, 13:39

En polisjakt efter en udda stöld blev en blixtkampanj av McDonald's reklambyrå NORD DDB.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerMcDonald'sNord DDBReklam

Under fredagsförmiddagen sågs två unga män stjäla ett skåp fyllt med Donuts från McDonald's i centrala Stockholm. Polisen som befann sig på platsen och kunde kort därefter springa i fatt gärningsmännen och gripa dem. Förövarna är misstänkta för stöld.

— YB Södermalm (@YB_Sodermalm) 19 oktober 2018Två unga män stal ett skåp fyllt med Dounuts från McDonlads och sprang från platsen. Polispatrull sprang ifatt dom, (inte helt otippat) och de greps misstänkta för stöld.

NORD DDB tog efter Polisens tweet chansen att folkbilda genom en blixtkampanj.

– Efter att polisen gjort sitt jobb ville vi såklart inte vara sämre. Det är viktigt att vi som kreatörer tillsammans tar vårt ansvar med kund och folkbildar allmänheten i frågor som berör Dos and Donuts. I just detta fallet är det ett solklart Donuts, säger Petter Dixelius, Copywriter på NORD DDB i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.