Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag03.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Pong-spelet i ny tappning

Publicerad: 10 Maj 2012, 08:08

ANR BBDO Stockholms kampanj för elbilen Smart väcker stor uppmärksamhet på Youtube. Kampanjen går ut på att två verkliga bilar spelar det klassiska Pong-spelet på en skärm genom att köra bilarna fram och tillbaka.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

BBDO Stockholms kampanj Smart Car Pong Gaming har fått stor viral spridning.

Enkelt förklarat går alltså kampanjen ut på att Smart-modeller spelar det klassiska Pong-spelet:

– Vi visar att elektriska bilar accelererar snabbare än motordrivna, säger Fredrik Pantzerhielm, projektledare.

Arbetsgrupp:

Maria Sandberg, planner

Sebastian Forsman, Art Director

Fredrik Antonsson, Copy

Fredrik Pantzerhielm, Projektledare

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.