Reklam
Pool lanserar nytt koncept för Electrolux Home
Publicerad: 6 mars 2017, 14:22
Med hjälp av väggar i choklad och bänkskivor av marängvisp lanserar Electrolux Home den nya kampanjen "Smaken sitter i köket". Kampanjen är producerad av Pool.
Idén till filmen och hela konceptet föddes under hösten då Pool arbetade med den pitch som slutligen gick vinnande ur Electrolux Home upphandling.
Uppdraget från Electrolux Home var att öka kännedomen om att butikerna inte bara säljer vitvaror, utan hela kök.
– ”Smaken sitter i köket” är ett superhärligt koncept att jobba med, säger Lena Söder, ansvarig för Electrolux Home-kedjan. Det är brett, långsiktigt och ger precis rätt känsla av god smak, i både det du lagar i ditt kök, men också kring den snygga designen och fina materialval vi har i vårt sortiment, avslutar hon.
Reklamfilmen är den första Pool producerar för Electrolux Home. Förutom filmen består kampanjen även av bannerannonsering och radioreklam.
– Filmen började faktiskt som en radioidé, säger PJ Lindqvist AD på Pool, sedan utvecklades det till ett helt koncept. Det är fantastiskt roligt att få fullfölja sin pitchidé, och att den blev precis så bra som man tänkte sig, avslutar han.
Uppdragsgivare: Electrolux Home
Lena Söder, Head of Retail & Concept Development, Electrolux Home
Malin Eriksson, Marketing Coordinator, Electrolux Home
Katarina Eklöf, Retail e-commerce & digital manager
Arbetsgrupp Pool:
Arvid Axland, strateg
Johanna Bergbom, projektledare
Therese Andersson, produktionsledare
Eva Inde, produktionsledare
PJ Lindqvist, art director
Jenny Åberg Hüttner, copywriter
Emma Sandler, original
Produktionsbolag; B-Reel
Jesper Hiro, Regissör
John Hichens, Producent:
Lina Ehrenpreis, Producent
Martin Ronström, Exekutiv producent