Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 28 maj 2013, 04:56
För att komma i kontakt med nya företag skickar Rica Hotel ut ätbara brev till potentiella köpare av konferenser. Brevet är framtaget och konceptet är framtaget av Pool.
En central del av en lyckad konferens är att hålla deltagarnas energinivå uppe. Detta blev utgångspunkt när Rica Hotels tog fram sina särskilda paus-buffé med fokus på extra energigivande rätter tillsammans med Svenska Kocklandslaget.
För att berätta om vikten av energirika konferenser och komma i kontakt med nya företag skickas ett ätbart brev ut till potentiella konferensköpare. Brevet är gjort av socker och är hundra porcent ätbart.
– Med hjälp av kampanjen får vi något unikt att prata om i säljsamtalen. Kampanjen har tagit för sig bra och hittills genererat över 100 nya prospects så vi är väldigt nöjda, Vanja Vilbern, marknadschef på Rica Hotels.