Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Pool tar hand om Toshiba

Publicerad: 20 mars 2009, 12:37

Toshiba Europa har inlett ett samarbete med reklambyrån Pool. Första kampanjen bygger på konceptet ”No Matter What Guarantee.”


Ämnen i artikeln:

Pool

Samarbetet mellan Toshiba och Pool gäller marknadsföring av laptop-produkter på marknader som Toshiba ser som på väg upp. Det rör sig om länderna på Balkan samt Turkiet, Bulgarien, Rumänien, Grekland och Israel.

Enligt Pool handlar det om att paketera och lyfta fram Toshibas garantier på ett enkelt och säljande sätt som särskiljer Toshiba från konkurrenterna.

– Vi valde namnet ”No Matter What Guarantee” och den nya symbolen för att snabbt kunna kommunicera att oavsett om din dator blir stulen, skadad i en olycka eller om du ångrar ditt köp så löser Toshiba ditt problem. Med ett så pass brett erbjudande gällde det att hitta ett snabbt sätt att kommunicera, säger Henrik Eriksson, projektledare på Pool.

Kampanjen, som är uppbyggd kring print, butiksmaterial och radio, kommer att pågå under våren och sommaren.

Lyssna på reklamen

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Pool

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.