Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Pool vidare till kvartsfinal

Publicerad: 31 juli 2013, 13:21

Pools reklam för KLM låg helt rätt i tiden

Det blev Pools pridemässiga annons för KLM som tog hem segern i dagens cupmatch


Ämnen i artikeln:

Reklamcupen

Det kan bero på att Pridefestivalen är i full sving, eller också var pools arbete med annonsen för KLM helt enkelt väldigt bra.

I vilket fall som helst så tog KLMs annons om resor till tre av sommarens internationella pride-festivaler hem segen över CP+Bs annons för SAS som hade instagramtävling som tema.

Resultatet blev sex röster mot tre och dessutom Folkets röst med 78 procent av rösterna.

Så här sa juryn om det vinnande bidraget:

"En enkel och snabb annons med ett relevant och viktigt budskap utifrån vad som händer i Ryssland just nu."
Fredrik Espmark, Granath Havas

"Småfyndig lösning som associerar snabbt till flyg och lagom snabbt till Pride."
Christina Knight, Ingo

"Lite rörigt och pk utförande. Men en bra idé räcker långt."
Anders Hegerfors, Forsman & Bodenfors

Hur det gått i tidigare matcher kan du se här.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Reklamcupen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.