Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 31 juli 2013, 13:21
Pools reklam för KLM låg helt rätt i tiden
Det blev Pools pridemässiga annons för KLM som tog hem segern i dagens cupmatch
Ämnen i artikeln:
ReklamcupenDet kan bero på att Pridefestivalen är i full sving, eller också var pools arbete med annonsen för KLM helt enkelt väldigt bra.
I vilket fall som helst så tog KLMs annons om resor till tre av sommarens internationella pride-festivaler hem segen över CP+Bs annons för SAS som hade instagramtävling som tema.
Resultatet blev sex röster mot tre och dessutom Folkets röst med 78 procent av rösterna.
Så här sa juryn om det vinnande bidraget:
"En enkel och snabb annons med ett relevant och viktigt budskap utifrån vad som händer i Ryssland just nu."
Fredrik Espmark, Granath Havas
"Småfyndig lösning som associerar snabbt till flyg och lagom snabbt till Pride."
Christina Knight, Ingo
"Lite rörigt och pk utförande. Men en bra idé räcker långt."
Anders Hegerfors, Forsman & Bodenfors
Hur det gått i tidigare matcher kan du se här.
Krister Berntsson
Ämnen i artikeln:
Reklamcupen